Ahad, 13 Februari 2011

Perlawanan Bola Sepak 7 Sebelah Piala Perpaduan











Tahniah diucapkan kepada pasukan bola sepak SK Balik Pulau yang telah menyertai pertandingan tersebut pada 12/2/2011 (Sabtu). Walaupun tidak menjuarai kejohanan tersebut namun berjaya menempatkan diri di kedudukan 8 terbaik daripada 70 pasukan yang mengambil bahagian.

Pasukan bola sepak ini juga berjaya mara sehingga ke peringkat suku akhir. Pada pusingan pertama, SKBP menundukkan pasukan SK Sg. Puyu dengan jaringan 3-2. Pusingan kedua pula SKBP berjaya mengalahkan SK Mutiara Perdana 2-0 dan pada pusingan ketiga SKBP menjaringkan gol menerusi sepakan penalti untuk melayakkan diri ke pusingan suku akhir dengan jaringan 3-2 apabila bertemu dengan SK Permatang Pasir.

Namun begitu apabila bertemu dengan pasukan SK Tok Bedu, SKBP mengalami kekalahan tipis apabila kecundangan 3-2 menerusi sepakan penalti. SKBP turut berjaya membawa pulang hadiah berupa wang tunai RM100.00.

Sekali lagi tahniah dan terima kasih diucapkan kepada para pemain, pengurus, jurulatih serta waris yang memberi sokongan moral dan diharapkan sokongan sebegini diteruskan pada masa yang akan datang.

2 ulasan: